Reklamacje i skargi

Reklamacja w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej.

Jak złożyć reklamację?

Jesteś uprawniony do złożenia reklamacji. Reklamacja to wystąpienie skierowane do nas przez Ciebie, zawierające zastrzeżenia dotyczące świadczonych przez nas usług zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej.

Miejscem składania reklamacji jest nasza siedziba, czyli:

Cofidis Societe Anonyme

działająca na terenie Rzeczpospolitej Polskiej poprzez

Cofidis S.A. (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce

 ul. Domaniewska 39,

02-672 Warszawa.

• Reklamację możesz złożyć:

• pocztą elektroniczną na nasz adres: reklamacje@cofidis.pl,

• osobiście albo przesyłką pocztową na adres naszej siedziby,

• ustnie - telefonicznie pod numerem: 22 340 80 00,

• na nasz adres do doręczeń elektronicznych (e-Doręczenia): AE:PL-33004-98118-JTEDD-25,

• przez nasz stronę internetową poprzez Formularz reklamacyjny.

Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać:

• Twoje imię, nazwisko oraz adres do korespondencji,

• zastrzeżenia dotyczące świadczonych przez nas usług wraz ze szczegółowym opisem,

• oczekiwania dotyczące sposobu rozstrzygnięcia przez nas reklamacji

Rozpatrzenie reklamacji

Rozpatrzymy Twoją reklamację i udzielimy na nią odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia jej wpływu.

W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie w ww. terminie, poinformujemy Cię o przyczynie opóźnienia ze wskazaniem okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy oraz o przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia jej otrzymania.

Odpowiedź na reklamację zostanie przekazana pisemnie lub w sposób uzgodniony z Tobą.

Jeśli możesz wypełnij formularz reklamacyjny, abyśmy mogli jak najszybciej odpowiedzieć na Twoją reklamacje:

Skarga w rozumieniu ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze

Jak złożyć skargę?

Jesteś uprawniony do złożenia skargi. Skarga to wystąpienie skierowane do nas przez Ciebie, zawierające zastrzeżenia dotyczące niezapewniania spełniania przez nas wymagań dostępności przez produkt albo usługę zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Miejscem składania skargi jest nasza siedziba, czyli:

Cofidis Societe Anonyme

działająca na terenie Rzeczpospolitej Polskiej poprzez

Cofidis S.A. (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce

 ul. Domaniewska 39,

02-672 Warszawa.

Skargę możesz złożyć:

• pocztą elektroniczną na adres: reklamacje@cofidis.pl,

• osobiście albo przesyłką pocztową na adres naszej siedziby,

• ustnie - telefonicznie pod numerem: 22 340 80 00,

• na adres do doręczeń elektronicznych (e-Doręczenia): AE:PL-33004-98118-JTEDD-25.

Prawidłowo złożona skarga powinna zawierać

• Twoje imię, nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu z Tobą,

• wskazanie produktu lub usługi, których dotyczy skarga,

• wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt lub usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełnienia przez nas.

Skargę, która nie zawiera powyższych informacji pozostawia się bez rozpatrzenia.

Rozpatrzenie skargi

Rozpatrzymy Twoją skargę i udzielimy na nią odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia jej wpływu.

W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie w ww. terminie, poinformujemy Cię o przyczynie zwłoki oraz wskażemy nowy termin rozpatrzenia skargi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia jej otrzymania.

W przypadku uznania skargi, zrealizujemy żądanie w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia otrzymania skargi.

Rozstrzyganie sporów

 

Spory pozasądowe

Spory mogą być rozstrzygane na drodze pozasądowej, za pośrednictwem Miejskich lub Powiatowych Rzeczników Konsumentów, których wykaz i zakres działania zamieszczony został na stronie internetowej pod adresem http://www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php lub za pośrednictwem Rzecznika Finansowego, adres: ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa (https://rf.gov.pl/).

Możemy uzgodnić poddanie rozstrzygnięcia sporu pomiędzy nami przez Sąd Polubowny działający przy Komisji Nadzoru Finansowego na zasadach oraz według regulaminu tego Sądu (https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/sad_polubowny_przy_KNF), przy uwzględnieniu wymagań określonych w art. 11641 Kodeksu postępowania cywilnego.

 

Spory sądowe

Spory poddane rozstrzygnięciu sądowemu będą rozpatrywane przez sąd powszechny właściwy rzeczowo i miejscowo zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.

Właściwość rzeczowa sądów powszechnych opisana jest w przepisach art. 16-17 Kodeksu postępowania cywilnego. Właściwość miejscowa wynika z kolei z przepisów art. 27-42 Kodeksu postępowania cywilnego.

 

Organ nadzoru w sprawach ochrony praw konsumentów

Organem nadzoru w sprawach ochrony praw konsumentów na terenie Rzeczypospolitej Polskiej jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, adres: pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa (https://uokik.gov.pl/).