EnglishFrenchPolish

Pytania i Odpowiedzi

W tym dziale zawarliśmy najczęściej zadawane pytania oraz odpowiedzi na nie.
Jeżeli nie znalazłeś potrzebnych informacji zadzwoń do nas – 22 340 80 00.

Jeśli szukasz środków na sfinansowanie swojego motoryzacyjnego marzenia dobrze trafiłeś.
Interesuje Cię kredyt samochodowy lub leasing? Zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu 22 340 80 00 lub złożenie zapytania drogą elektroniczną na wnioski@cofidis.pl. Nasi Doradcy Handlowi są do Twojej dyspozycji i pomogą Tobie uzyskać finansowanie w dowolnej części Polski.

I. OBSŁUGA KREDYTU

  1. kopia dowodu rejestracyjnego Pojazdu z adnotacją o współwłasności Kredytodawcy/Pożyczkodawcy;
  2. kopia decyzji organu rejestrującego o rejestracji Pojazdu na Kredytodawcę/Pożyczkodawcę jako współwłaściciela;
  3. kopia faktury zakupu lub umowy zakupu Pojazdu z potwierdzeniem przez właściwy wydział komunikacji czynności rejestracji Pojazdu (jeśli dotyczy);
  4. oryginał umowy przewłaszczenia z potwierdzeniem przez właściwy wydział komunikacji czynności rejestracji Pojazdu (urzędowa adnotacja ze stemplem wydziału komunikacji w oryginale).
  1. kopia dowodu rejestracyjnego Pojazdu;
  2. kopia decyzji organu rejestrującego o rejestracji Pojazdu na Kredytobiorcę/Pożyczkobiorcę;
  3. kopia faktury zakupu lub umowy zakupu Pojazdu z potwierdzeniem przez właściwy wydział komunikacji czynności rejestracji Pojazdu (jeśli dotyczy).

Komplet dokumentów (umowa i harmonogram) zostanie wysłany po podpisaniu przez Dyrekcję Cofidis S.A., pocztą tradycyjną.
Jeżeli nie otrzymali Państwo umowy to prosimy o kontakt pod numerem telefonu +48 22 340 80 00 lub zapytanie na adres kontakt@cofidis.pl.

II. SPŁATA KREDYTU/POŻYCZKI

Nie. Numer rachunku do spłaty i kwota raty zawarta jest w umowie.

Po podpisaniu zgody na obciążenie rachunku wysyłamy zapytanie do Państwa banku. Po otrzymaniu decyzji pozytywnej uruchamiamy polecenie zapłaty.

Należy pamiętać, aby zapewnić środki na rachunku na dzień roboczy przed terminem płatności raty, rata zostanie pobrana w dniu terminu płatności. Jeżeli jest to dzień wolny od pracy to pobranie nastąpi w najbliższym dniu roboczym.

Raty pobierane są w terminie podanym w harmonogramie spłat, raz w miesiącu.

W przypadku gdy rata nie zostanie pobrana z konta, są Państwo zobowiązani zapłacić ratę samodzielnie przelewem lub przekazem pocztowym. W naszej centrali nie ma obsługi kasowej.

Jeżeli wpłata nastąpi do 5 dni po terminie płatności raty, to nie zostaną naliczone żadne dodatkowe opłaty.

Każdy klient ma utworzony indywidualny rachunek, którego numer jest podany w umowie. W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt pod numerem +48 22 340 80 00 bądź pod adresem kontakt@cofidis.pl.

Koszt obsługi rachunku kredytowego/pożyczki jest doliczany do każdej raty. W przypadku spłaty poleceniem zapłaty jest to 5 zł, w przypadku zapłaty w inny sposób, np. przelewem, jest to 10 zł.

Tak, zmiany terminu płatności raty można dokonać w każdym momencie spłaty kredytu/pożyczki. Należy złożyć wniosek z własnoręcznym podpisem na adres kontakt@cofidis.pl. Zgodnie z TOiP koszt to 25 zł.

Można wnioskować o rezygnację z ubezpieczenia. W tym celu należy złożyć stosowny wniosek z własnoręcznym podpisem na adres kontakt@cofidis.pl. Informujemy, iż oprocentowanie ulegnie wtedy zmianie.

Jeżeli kredyt był zawarty na osobę fizyczną to odstąpienie od umowy przysługuje w terminie 14 dni. W przypadku pożyczki na działalność gospodarczą istnieje tylko możliwość wcześniejszej spłaty.

Tak. Po dokonaniu wpłaty prosimy o kontakt pod numerem telefonu +48 22 340 80 00 lub pod adresem kontakt@cofidis.pl w celu wydania dyspozycji dotyczącej nadpłaty.

Mają Państwo dwie opcje do wyboru:

  1. Ponowne przeliczenie harmonogramu bez zmiany okresu kredytowania (zmniejsza się kwota raty), zgodnie z TOiP jest to usługa bezpłatna,
  2. Zmiana okresu kredytowania (zmniejsza się liczba rat), zgodnie z TOiP koszt to 75 zł.

W celu uzyskania całkowitej kwoty do spłaty prosimy o kontakt pod numerem telefonu +48 22 340 80 00 lub złożenie zapytania drogą elektroniczną na adres kontakt@cofidis.pl. W naszej centrali nie ma obsługi kasowej, spłaty należy dokonać przelewem lub przekazem pocztowym na konto wskazane w umowie.

Zaświadczenie o całkowitej spłacie oraz dokumenty zwalniające spod zabezpieczenia, jeżeli została zawarta umowa przewłaszczenia i Cofidis S.A. jest wpisany w dowód rejestracyjny, zostaną przygotowane i wysłane w terminie do 30 dni na Państwa adres korespondencyjny wskazany w systemie.

Aby uzyskać zwrot należy złożyć wniosek z własnoręcznym podpisem na adres kontakt@cofidis.pl. We wniosku powinien być wskazany Państwa numer konta bankowego do zwrotu.

III. DANE OSOBOWE

Jeżeli chcieliby Państwo zaktualizować swoje dane prosimy o kontakt pod numerem telefonu +48 22 340 80 00 lub drogą elektroniczną na adres kontakt@cofidis.pl.

W tym celu należy złożyć wniosek z własnoręcznym podpisem na adres kontakt@cofidis.pl.

IV. ZGODY, PEŁNOMOCNICTWA

Należy złożyć wniosek z własnoręcznym podpisem na adres kontakt@cofidis.pl. Zgodnie z TOiP koszt to 50 zł.

W przypadku nowego kredytu/pożyczki powinni mieć Państwo zapłaconą pierwszą ratę, a w przypadku umowy już trwającej – brak zaległości w spłacie.

Należy złożyć wniosek z własnoręcznym podpisem na adres kontakt@cofidis.pl. Zgodnie z TOiP koszt to 50 zł. Wniosek powinien zawierać informację o terminie pobytu oraz o krajach, do których chcieliby Państwo wyjechać. Dodatkowo do wniosku należy dołączyć skan zielonej karty i skan AC od kradzieży w wyżej wymienionych krajach.

V. SZKODY KOMUNIKACYJNE

Po otrzymaniu kompletu dokumentów od firmy ubezpieczeniowej z następującymi informacjami: rodzaj szkody (częściowa lub całkowita) i orientacyjna kwota odszkodowania skontaktujemy się z Państwem w celu uzgodnienia formy wypłaty.

Zgodnie z TOiP koszt wystawienia to 50 PLN . Wpłaty prosimy dokonać na nr konta 79 1160 2202 0000 0000 7434 0085 w tytule: szkoda komunikacyjna i numer umowy

Możliwe są następujące decyzje wypłaty odszkodowania:

  1. Zgoda na wypłatę na konto wskazane przez klienta: brak zaległości w spłacie, dotyczy szkody częściowej – kwota do 5000 zł,
  2. Zgoda na naprawę bezgotówkową: brak zaległości w spłacie, dotyczy szkody częściowej – bez limitu kwotowego,
  3. Wypłata na rachunek Finansującego (zgodnie z umową przewłaszczenia)w przypadku:
      • bieżących zaległości w spłacie,
      • szkody całkowitej lub kradzieży pojazdu,
      • kwoty powyżej 5000 zł i pojazd nie będzie naprawiany bezgotówkowo (warunki poniżej)

Warunki zwrotu odszkodowania:

  1. Wniosek o zwrot odszkodowania ze wskazaniem numeru konta,
  2. Brak zaległości w spłacie,
  3. Faktury lub rachunki potwierdzające naprawę pojazdu,
  4. Dodatkowo przegląd techniczny (w przypadku szkód całkowitych).

Zgodnie z zapisami OWUL, wszelkie przeglądy i naprawy pojazdu powinny być dokonywane w autoryzowanych stacjach obsługi właściwych dla Przedmiotu Leasingu oraz w sposób zgodny z warunkami określonymi w umowie sprzedaży pojazdu, dokumentach gwarancyjnych, a także zgodnie z wymaganiami ubezpieczyciela ubezpieczającego Przedmiot Leasingu.

Aktualne listy autoryzowanych stacji obsługi dostępne są na stronach internetowych importerów lub dystrybutorów poszczególnych marek pojazdów.

W przypadku likwidacji szkody poza ASO, należy korzystać z warsztatów współpracujących z ubezpieczycielem pojazdu. Poniżej znajdziecie Państwo linki do wyszukiwarek warsztatów pracujących dla największych towarzystw ubezpieczeniowych:

PZU:
https://www.pzu.pl/kontakt-i-pomoc/znajdz-punkt-sieci-naprawczej

ERGO Hestia:
https://www.ergohestia.pl/mapa/warsztaty/

Warta:
https://www.warta.pl/znajdz-warsztat

Compensa:
https://www.compensa.pl/serwisy-partnerskie-compensy/

InterRisk
https://www.interrisk.pl/interrisk/adresy/warsztaty/

Benefia:
https://www.benefia.pl/index.php?id=68

Uniqua:
https://www.uniqa.pl/obsluga-i-kontakt/lista-warsztatow

AXA:
https://www.axadirect.pl/obsluga-i-pomoc/ubezpieczenia-komunikacyjne/warsztaty-partnerskie

AVIVA:
https://www.aviva.pl/centrum-pomocy-dla-klienta/znajdz-warsztat/

Link4:
https://www.link4.pl/warsztaty

VI. SPRZEDAŻ POJAZDU

Należy złożyć wniosek z własnoręcznym podpisem na adres kontakt@cofidis.pl. Zgodnie z TOiP koszt to 50 zł. Na wniosku powinna być zawarta kwota sprzedaży (kwota nie mniejsza niż…) i dokładne dane pojazdu (marka, rok produkcji, numer VIN).

Cofidis Facebook

Cofidis LinkedIn

Grupa Cofidis

Ekipa Cofidis