Reklamacje i skargi
How do I lodge a complaint?
If you have any objections and wish to make a complaint about the services provided by Cofidis S.A. (joint stock company) Polish Branch, you can do this in one of the following ways:
- by e-mail - by sending your correspondence to: reklamacje@cofidis.pl or by using the contact form on this website,
- by telephone, at +48 22 340 80 00,
- by post - by sending your correspondence to our head office address: Cofidis S.A. (joint stock company) Polish Branch ul. Domaniewska 39,02-672 Warszawa
A correctly submitted complaint should include:
- your full name and address for correspondence
- your objections regarding the services provided by Cofidis S.A. (joint stock company) Polish Branch along with their detailed description
- your expectations regarding the manner in which the complaint should be resolved
Response to a complaint
A response to your complaint will be provided on paper or by e-mail (if the complainant requests a response in this form).
The complaint will be answered without undue delay, no later than 30 days from the date of receipt. In particularly complex cases which do not allow processing of the complaint within the aforementioned time limit, the complainant will be informed of the reason for the delay and the circumstances that need to be determined for processing the case, and of the expected time limit for processing the complaint, which may not exceed 60 days from the date of receipt.
Skarga w rozumieniu ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze
Jak złożyć skargę?
Jesteś uprawniony do złożenia skargi. Skarga to wystąpienie skierowane do nas przez Ciebie, zawierające zastrzeżenia dotyczące niezapewniania spełniania przez nas wymagań dostępności przez produkt albo usługę zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
Miejscem składania skargi jest nasza siedziba, czyli:
Cofidis Societe Anonyme
działająca na terenie Rzeczpospolitej Polskiej poprzez
Cofidis S.A. (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce
ul. Domaniewska 39,
02-672 Warszawa.
Skargę możesz złożyć:
• pocztą elektroniczną na adres: reklamacje@cofidis.pl,
• osobiście albo przesyłką pocztową na adres naszej siedziby,
• ustnie - telefonicznie pod numerem: 22 340 80 00,
• na adres do doręczeń elektronicznych (e-Doręczenia): AE:PL-33004-98118-JTEDD-25.
Prawidłowo złożona skarga powinna zawierać
• Twoje imię, nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu z Tobą,
• wskazanie produktu lub usługi, których dotyczy skarga,
• wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt lub usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełnienia przez nas.
Skargę, która nie zawiera powyższych informacji pozostawia się bez rozpatrzenia.
Rozpatrzenie skargi
Rozpatrzymy Twoją skargę i udzielimy na nią odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia jej wpływu.
W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie w ww. terminie, poinformujemy Cię o przyczynie zwłoki oraz wskażemy nowy termin rozpatrzenia skargi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia jej otrzymania.
W przypadku uznania skargi, zrealizujemy żądanie w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia otrzymania skargi.
Disputes arising from complaints
Any disputes arising from the Agreement may be settled out of court, via the municipal or district consumer ombudsmen or via the Financial Ombudsman (Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa; www.rf.gov.pl).
For consumer protection matters, the supervisory authority is the Office of Competition and Consumer Protection.
It is possible to resolve disputes between consumers and businesses out of court, electronically, through the European Union's online ODR platform. The platform allows for the assertion of claims arising from contracts offered online (in accordance with Regulation (EU) No 524/2013 of the European Parliament and of the Council of 21 May 2013 on online dispute resolution for consumer disputes and amending Regulation (EC) No 2006/2004 and Directive 2009/22/EC) concluded between consumers residing in the EU and EU-based businesses. The platform is available at: ec.europa.eu/consumers/odr/.
Spory sądowe
Spory poddane rozstrzygnięciu sądowemu będą rozpatrywane przez sąd powszechny właściwy rzeczowo i miejscowo zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
Właściwość rzeczowa sądów powszechnych opisana jest w przepisach art. 16-17 Kodeksu postępowania cywilnego. Właściwość miejscowa wynika z kolei z przepisów art. 27-42 Kodeksu postępowania cywilnego.
Organ nadzoru w sprawach ochrony praw konsumentów
Organem nadzoru w sprawach ochrony praw konsumentów na terenie Rzeczypospolitej Polskiej jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, adres: pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa (https://uokik.gov.pl/).